ايران گزارش برنامه نشان مرغوبيت صنايع دستي در کشورهاي اسلامي را ارائه مي‌دهد

«محمدحسن صالحي‌مرام» در گفت‌وگو با ميراث آريا (chtn)، با اعلام اين خبر گفت: با هدف اجراي بند 27 قطعنامه اجلاس هفتم وزراي گردشگري کشورهاي (OIC)، معاونت صنايع دستي کشور در اين نشست گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته و دريافت مهر اصالت در سال‌هاي اخير را در قالب پاورپوينت ارائه مي‌کند.

وي افزود: سومين نشست کميته هماهنگي کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي اسلامي پيرو اجلاس هفتم وزراي گردشگري کشورهاي (OIC) که در آذرماه 89 انجام شد، برگزار مي‌شود.

اين مقام مسوول با اشاره به برگزاري داوري‌هاي مهر اصالت يونسکو طبق روال هميشگي ادامه داد: داوري‌هاي نشان اصالت يونسکو همچون گذشته با قوت و حضور چشمگير ايران برگزار مي‌شود.

معاون صنايع دستي کشور با بيان اين که در داوري‌هاي نشان اصالت يونسکو تمرکز بر کشورهاي جنوب‌شرقي آسيا است، گفت: در برنامه نشان مرغوبيت هنرهاي سنتي و صنايع دستي در کشورهاي اسلامي بيشتر به هنرهايي همچون تذهيب، کتاب‌آرايي و .. که در مذهب ريشه دارند، پرداخته خواهد شد.

به گفته صالحي‌مرام، سازمان همکاري‌هاي اسلامي پس از يونسکو دومين سازماني است که مي‌تواند در توجه به هنر و فرهنگ کشورها گام‌هاي ارزنده‌اي بردارد.

وي خاطرنشان کرد: ايران آمادگي دارد علاوه بر برگزاري برنامه نشان مرغوبيت صنايع دستي کشورهاي اسلامي، جشنواره بين‌المللي هنر و ميراث و نوآوري در صنايع دستي را به ميزباني تهران برگزار کند.

به گزارش ميراث آريا، نمايندگاني از کشورهاي مالزي، آذربايجان، ترکيه، سوريه، فلسطين، مصر، تونس، سودان، سنگال و کامرون و همچنين نمايندگاني از سازمان‏هاي سسريک، کومسک، ارسيکا، آيسسکو و سازمان توسعه اسلامي در اين نشست شرکت خواهند کرد.
/112

انتهای پیام/

کد خبر 1391032252